Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs; Foto: 021.rs

Novi Sad
28.03.2017.
09:09 > 11:36
Grad Novi Sad od proleća će angažovati firmu izabranu na tenderu za izradu Smart plana o saobraćaju u gradu, sa podacima koji bi trebalo da daju širu sliku o stanju saobraćajnica, korišćenju svih vidova saobraćaja, usaglašenosti sa EU standardima i inovacijama koje bi trebalo uvesti u saobraćajni sistem.
  • Nsadjanin

    30.03.2017 22:03
    replika
    Draga gospodjo/ice zeleni talas postoji na svim semaforizovanim raskrsnicama na kojim je to moguce,koliko god vama delovalo kao banalno resenje problema saobracaja u svakoj urbanoj sredini je veoma kompleksan i neprekidan posao,a da bi sve funkcionisalo onako kako treba sve gradske sluzbe bi trebale da saradjuju pogotovo urbanisti,sto nazalost kod nas nije bio slucaj dugi niz godina,no bez obzira na sve negativne okolnosti licno znam koliko su ljudi iz pomenutog sad vec ukinutog preduzeca predano radili na ovom problemu,postoji SAUS sluzba automatskog upravljanja saobracajemu kojoj se nalazqa racunar i server koji prate stanje na raskrsnicama koje su povezane u sistem,a odrzavanje i rad na tom sistemu je bio poveren toj sluzbi koja je brojala 6.7 ljudi koji su taj sistem izgradili prakticno od nule a ukidanjem ZIG-a taj posao je ostao nepokriven,odnosno stavljen pod kontrolu gradskog sekretrijata za saobracaj i puteve i samim tim totalno marginalizovan i neopravdano ostavljen bez plana i izdvojenih budzetskih sredstava za funkcionisanje,odrzavanje i sirenje sistema!!!Dakle problem je mnogo dublji od laickog i neprofesionalnog pogleda sa strane!!!!
  • @Nsadjanin

    29.03.2017 10:19
    E ako su ga i ukinuli, ako je tebi ovo dosad bio strucan i profesionalan rad, onda nemam reci. Ja to ne bi nazvala ni rad. Ne postoji razumno objasnjenje zbog cega ne postoji zeleni talas na svim ulicama koje imaju mnogo semafora. Pa to regulise i brzinu i protok na najbolji moguci nacin. A nigde nije namesten.
  • biciklista

    29.03.2017 08:20
    @:/
    a da se prosto traži da se ukine režim motoputa i da se napravi biciklistička staza na mostu ili treba da se nadmudrujemo kao građani drugog reda... čemu uopšte taj kilometar "motoputa", zašto voziti bicikl 5 kilometara okolo uskim putem na trandžamentu gde se takođe vozi 80 km/h ako hoću da idem na posao iz kamenice? pa ne vozi svako radi rekreacije, pa da ima ceo letnji dan da ide okolo, glupost

    nsadjanin ne preteruj... to odeljenje i dalje postoji, samo su sada uprava, a ne jp i to je to
  • Nsadjanin

    29.03.2017 00:37
    Tako nam i treba
    Ukidanjem ZIG-a napravljena je najveca glupost jer je u njemu postojalo odeljnje koje se bavilo saobracajem u gradu,a sada angazuju privatne firme da odrade posao za koji su ljudi uredno primali platu i radili ga strucno i veoma profesionalno!!!!
  • Mikula

    28.03.2017 21:47
    nisam robot
    Skerlićevu bez saobraćaja !!!
  • Huncut

    28.03.2017 20:11
    Zeleno
    Staviti samo najosnovnije i najjednostavnije resenje, a to je zeleni talas. Nista drugo. Koliko vidim "strucnjaci" ni to ne umete...
  • @:/

    28.03.2017 18:25
    Znaci nabacimo po elektromotorcic na bajs i mozemo preko mosta Slobode? Mislim kad oni nas prave idiotima ajmo i mi njih
  • :/

    28.03.2017 17:57
    -
    @ @D
    Ko im je zabranio, gde pise, u kom zakonu? Koliko se secam, bila je neka frka oko kretanja zaustavnom trakom, ali to je nesto drugo

    Most slobode je saobracajnica rezervisana za saobracaj motornih vozila za sta jasno postoji znak kada se prodje autobuska stanica u pravcu ka Kamenici. Ne secam se tacno gde pocinje ogranicenje iz pravca Kamenice ka Novom Sadu, ali eto bar neka informacija.
  • Мунгос

    28.03.2017 16:34
    Мислим да је крајње време да се због бахатих возача и возачица, испред сваког пешачког прелаза поставе лежеће полицајке. Да би родна равноправност била задовољена, местимично би требало поставити и лежеће полицајце.
  • Raskrsnica

    28.03.2017 16:10
    Patrijarha Pavla/Futoška
    Koliki debili treba da sede u Upravi za saobraćaj pa da ne znaju da iz smera Bulevara Patrijarha Pavla na raskrsnici sa Fugoškom treba i srednju traku otvoriti za levo prema Bačkoj Palanci. Kolone su svaki dan do krivine, a iz srednje trake nema nikov prema Bul,Kneza Miloša?!
    Treba platiti nekoga da broji ovo, pa to je za decu iz osnovne!
  • @:D

    28.03.2017 16:08
    Ko im je zabranio, gde pise, u kom zakonu? Koliko se secam, bila je neka frka oko kretanja zaustavnom trakom, ali to je nesto drugo
  • steva

    28.03.2017 15:53
    možda
    Z
    Bahatih je u svim slojevima društva.Samo pogledaj koliko pešaka na biciklističkim stazama sa sve majkama sa decom u kolicima pa onda tek daj takav komentar.
  • /

    28.03.2017 15:37
    /
    ne moze se raspetljati to sta su komunisti zapetljali
  • Z

    28.03.2017 15:27
    @steva
    biciklo
    Tako da od najboljeg rešenja za saobraćaj u novom sadu nema ništa.

    Da li tu podrazumevas besne tatine sinove koji voze bicikle sa slusalicama u usima pri tom gazeci ljude po trotoarima .
  • :D

    28.03.2017 15:14
    Motoput slobode
    biciklistima je zabranjeno da idu preko mosta slobode
    zbog toga su jesenas organizovali protest
  • Nikola

    28.03.2017 14:50
    Nije prvoaprilska šala
    A prva mera je redukcija gradskog prevoza od 1. aprila. Dosad smo propuštali jedan autobus zbog gužve, sada ćemo po dva-tri.
  • @:D

    28.03.2017 14:24
    A sto ne bi i na mostu Slobode?
  • pesacka zona

    28.03.2017 14:12
    sirenje
    POtrebno je siriti pesacke zone u centru sa dozvolom prolaska bicikla autobusa, i taksija. Jevrejska, Jovana Subotica bez automobila. Gradnja garaza jeste primer indukovane potraznje. Brzo postaju besmislene...
  • Drum

    28.03.2017 14:08
    Ako hoćete ekološki prihvatljivija vozila, povećajte minimalne plate, naterajte poslodavce. Naravno da bi svako želeo da vozi noviji auto, koji je mnogo ekološki prihvatljiviji od onog starog 20 godina.

    E sad, ima i onaj deo gde gradska uprava ne može mnogo uticati, a to je sama svest ljudi. Mnogi koriste auto čak i kad nema potrebe. Znam primere gde idu 100 m autom ili sa Grbavice dolaze u centar da popiju kafu. Za kratke relacije se može komotno prošetati, a za one duže gradski prevoz. Koji takođe treba da bude na višem nivou, noviji autobusi, klimatizovani, čisti, neke linije pojačati sa polascima, da ne čeka se autobus 15-20 minuta.

    U Beogradu kada sam bio, koristio sam gradski prevoz, one linije koje su baš opterećene i dosta ljudi koristi taj pravac, čekaš autobus/tramvaj/trolu 2-3 minute. A kod nas 4ku ili 8icu koja ima dosta putnika, nekada čekam po 10 minuta, a trebalo bi bar da bude 3-4 minute.

    Još jedan oblik prevoza, bicikli, samo što su uslovi u gradu za bicikliranje, prilično jadni. Ja ga više i ne vozim, smučilo mi se, pešaci po stazama, psi lutalice kidišu, parkirana vozila na bic. stazama, deo staza u očajnom ili lošem stanju. Takođe nije ni sigurno ostaviti bickl, jer pitanje da li ću se vratiti s njime kući.
  • S O S a

    28.03.2017 14:03
    xaxxaxaxaxaaaaaaaaaaaaaaa
    ...mora da se sprema neki TENDER - anti korupcijski- :) :) :)
  • antibiciklista

    28.03.2017 14:00
    Zabraniti biciklistima da sumanuto jure .
  • Đole

    28.03.2017 13:56
    U krug
    Kad vidite brojače - vozite u krug. Će se nabroje...
  • steva

    28.03.2017 13:39
    biciklo
    Osnovni problem je što se ni jednoj vlasti ne isplati populizacija biciklizma.Naime od toga vlast nema prihode.nema registracije nema parkinga nema osiguranja ...Tako da od najboljeg rešenja za saobraćaj u novom sadu nema ništa.
  • DonJuan

    28.03.2017 13:30
    Kad napredne karikature nesto analiziraju, to me podseca na debile koji pokusavaju da sastave slagalicu. Od svega toga naravno nece biti nista, jedino mogu da maznu jos neke pare za projekte koji se nece realizovati.
  • Sofercina

    28.03.2017 13:15
    Gsp
    Napokon ce se videti svi nedostaci reda voznje i koliko je los javni prevoz u NS a sve zahvaljujuci nesposobnom vodjenju i losoj organizaciji ....
  • Zvezde Granda

    28.03.2017 12:29
    "inovacijama koje bi trebalo uvesti u saobraćajni sistem."

    Najbolja inovacija bi bila da ovdasnji superiorni vozaci ne voze stotku po bulevarima .
  • маркеђани

    28.03.2017 12:23
    Град је сам себе закопао са аутомобилима. Градило се полудивље, где су земе из управе града и земе које граде градили где год су нашли празно место. У нормалној држави не можеш добити грађевинску дозволу ако немаш испод зграде подземну гаражу са паркинг местом за сваки стан. Нови Сад данас има преко 170.000 регистрованих возила са НС таблицама, што је веома велики број.
    Иначе да би потстакли други вид превоза потребно је да тај превоз буде редован, чист, економичан и еколошки, а ми то немамо пошто су наши паметни дедови укинули трамваје. Остаје нам једино да вергламо бицикле пошто је то тренутно најбржи вид превоза по граду где се не мора тражити паркинг место сат времена и све то плаћати.
    Е сад, ко ће успети да исправи криву Дрину у саобраћају Новог Сада не знам, ал знам да ће имати тежак посао...
  • Dvogled

    28.03.2017 12:13
    mikroskop
    Nadam se da ce posle ove analize Gradska uprava za zaštitu životne sredine izdvajati više novca za kontrolu vazduha. Kontrolišu samo na dve lokacije. Da su kontrolisali na više lokacijia svih ovih godina i po tome bi videli gde je saobraćaj opterećen.
  • Sat

    28.03.2017 12:12
    Savet
    Vlasti očigledno nije jasno da je Futoški put odavno preopterećen i da se to treba rešiti što pre. Pre 15 godina donet je regulacioni plan i planirana je izgradnja produžetka Bulevara Jovana Dučića i produžetak Bulevara Vojvode Stepe ali para nema, jer očigledno sredstva za investicije u infrastrukturu završe negde drugde. Kad se narod pobuni jer čeka tri semafora da prođe raskrsnuicu onda će valja napokon neki dinar uložiti i u infrastrukturu... Do tad narode ćuti i trpi kao prethodnih 30 godina!
  • NN

    28.03.2017 12:12
    A da prvo obeležite (okrečite, ofarbate, iscrtate, kako god) saobraćajnice u Novom Sadu?! Retko koji pešački prelaz se vidi ceo, isto važi i za razdelne linije u trakama.
    Pa onda bi moglo i koje "krpljenje", pre izbora naravno!
  • novosađanin

    28.03.2017 12:08
    talas
    Nekada je Novi Sad imao zeleni talas.Sada od mosta do Železničke stanice imaš upaljena sva zelena svetla i najbahatiji uspevaju nekako da ga svojom brzinom zajašu.
  • Sat

    28.03.2017 12:04
    Savet
    Vlasti očigledno nije jasno da je Futoški put odavno preopterećen i da se to treba rešiti što pre. Pre 15 godina donet je regulacioni plan i planirana je izgradnja produžetka Bulevara Jovana Dučića i produžetak Bulevara Vojvode Stepe ali para nema, jer očigledno sredstva za investicije u infrastrukturu završe negde drugde. Kad se narod pobuni jer čeka tri semafora da prođe raskrsnuicu onda će valja napokon neki dinar uložiti i u infrastrukturu... Do tad narode ćuti i trpi kao prethodnih 30 godina!
  • :D

    28.03.2017 12:02
    "Biciklisti će se brojati i na mostovima."

    naročito na mostu slobode :D
  • XO

    28.03.2017 11:59
    Osim onih na vlasti, potrebe građana svi dobro znamo, a to su široki bulevari, trotoari i biciklističke staze, parkovi, igrališta itd. Trebaju nam humani uslovi za život!!! Imamo naše arhitekte i treba njih pitati za razvoj grada i ako oni kažu da se ne pravi soliter onda ga ne treba praviti, ako kažu da treba biti zelenila između zgrada onda treba napraviti zelene površine a ne posaditi zgradu.
  • pop

    28.03.2017 11:53
    Bulevar Oslobođenja
    Valjda će se ujutro konačno proći Bulevarom sa dva zaustavljanja na semaforima umesto sadašnjih 9 od mogućih 8 (ima i jedan pešački prelaz). Ovo je vrhunac nesinhronizovanosti semafora.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna